Monday, July 31, 2017

Hong Kong - Hong Kong Island - Track 8 - Miracles always happen...




English:



大家好!這個星期怎麼樣?


( i am not even sure if it's right!)




Anyway how is everyone doing? personally i am doing great. i know that some of you worried because it seems that i've lost weight. i think you are right because our investigators said the same thing. don't worry its not because i am not eating like i am supposed to( i hope so) but these days it's hot and we are walking in the hot or going out finding a lot because we don't have a lot of people to teach.


today is not pday, we are just doing emails and grocery shopping. on thursday, it's our temple day in the morning at 9:00am. i am so excited. i love to go to the temple. time for more revelations and beautiful spiritual experiences. i am already preparing myself!


this morning we were invited to eat dim sum with one of the wan chain chapel security guard, he is a member from one of the new territories ward, ''yun long''. me, my companion with sister arago and sister bautista.
so this week, we focused on finding new investigators so we went finding a lot, it was not successful everyday of course but miracles always happen.

so on tuesday night we went and tried to find in tamar park. it's usually hard for us to find there because most of the people are tourists, couples ect. but we were walking trying to stop some people and we talked to fiby from shanghai who is in hong kong with her mother, they were attending a conference. for 20 minutes we did not find anyone but we stopped to take the picture ( see pictures of the building with the light: i love mom and dad) and we saw a lady sitting on a bench and we said hello to her. she smiled at us and talked to us, she was so friendly, she invited us to sit by her, and we talked about life and other things. at the end we invited her to come to english class and sacrament meeting, she came to english class and sacrament and zhao jie mei took care of her, so she stayed the whole 3 hours we are going to have dinner with her this week.

this week we had the opportunity to teach someone from mainland but i cannot give any informations about her. but she is so nice, she will come back in august hopefully to get baptised if everything in mainland is okay. so please pray for her. she will also come back with a present for me and sister loo.


i don't have a lot of time to share any spiritual thoughts. but just want to encourage everyone to help the missionaries just think about me who is struggling. have a great week everyone. i love you all.

包姊妹



Français :

大家好!這個星期怎麼樣?( j'espere que c'est juste!)


pas grave comment allez-vous? pour ma part, je vais tres bien.


Certains s'inquietent peut etre et trouvent que j'ai perdu du poids!


Je pense que vous devez avoir raison parce que meme nos amies de l'Eglise le disent.


Ne vous inquietez pas ce n'est pas du au fait que je ne mange pas comme je devrais (enfin j'espere!) Mais ces temps-ci, il fait chaud et on marche sous cette chaleur et nous devons beaucoup sortir pour trouver des personnes parce que nous n'avons pas grand monde a enseigner.

Aujourd'hui Lundi 24, ce n'est pas notre p-day, on fait juste nos emails et nos courses. Jeudi 27, nous allons au Temple le matin a 9h. J'ai hate!!! J'aime aller au Temple. C'est un moment pour faire place a davantage de Revelations et a de magnifiques experiences spirituelles. Donc, ma preparation a deja debute!



Ce matin, nous avons ete invitees ma compagne, Sr Arago, Sr Bautista et moi-meme a manger "dim sum" par l'un des securites du Batiment de Wan Chai, il est membre d'une des paroisses du Pieu de "New Territories", paroisse "Yun Long".


Cette semaine, nous nous sommes donc concentrees sur la recherche de nouveaux amis de l'Eglise donc, nous avons fait beaucoup de Findings... bien sur ce ne fut pas avec succes tous les jours mais heureusement que les miracles existent toujours.
Alors mardi soir, on a parcouru le Parc de Tamar, habituellement c'est quasiment rare de trouver des personnes la parce que pour la plupart ce sont des touristes, des couples.... mais nous sommes tombees sur Fiby de Shangai qui se trouve a Hong Kong avec sa mere pour assister a une Conference.

Pendant ~20 minutes, on continuait a marcher et c'est la que nous nous sommes arretees pour prendre le "I love mom and dad" en photo, et nous avons vu une femme assise sur un banc et lui avons dit Bonjour.





Elle nous a sourit et nous a parle. Elle etait tellement amicale, elle nous a invite a nous asseoire a cote d'elle et nous avons parle de la vie et d'autres choses...a la fin, nous l'avons invité a venir au Cours d'anglais et a la reunion de Sainte Cene. Elle est venue au cours d'anglais et en Sainte Cene et Zhao Jm s'est occupée d'elle, elle est meme restée les 3 heures. Nous dinnerons avec elle cette semaine.


Cette semaine, nous avons eu l'occasion d'enseigner quelqu'un du Continent mais je ne peux pas vous en dire plus. Mais, elle est super, elle revient normalement en Aout pour se faire baptiser si tout se passe bien en Chine. Priez pour elle, s'il vous plait! Elle a dit qu'elle reviendra avec un cadeau pour Sr Loo et moi meme.


Je n'ai pas beaucoup de temps pour partager une pensee spirituelle mais je voudrais juste vous inviter chacun de vous à aider vos Missionnaires, pensez simplement à moi qui a beacoup de mal...


Je vous souhaite a tous une excellente semaine.


Je vous aime tous.


包姊妹














No comments:

Post a Comment