Sunday, May 7, 2017

Hong Kong - Last Kowloon Track - THE TEMPLE IS TRULY THE HOUSE OF THE LORD




English :  

Hello everyone!
This week was a great week!
This week i was pondering on my experience during our last temple day.
I really liked temple, i learned how to receive revelations in the temple.
for those who don't know we go to the temple every 3 months.
so i learned to appreciate the rare moments given to us.
I really think temple is the house of the lord.
the week before temple day i was in the darkness so i was preparing to go to temple. i went to the temple, in a spirit of prayer and ready to receive revelations.
I was ready to hear what heavenly father wanted to tell me, and he did through the scriptures. as i was reading the scriptures it was like heavenly father was talking to me. i felt like he was by my side, talking to me.
I testify that the temple is the house of the lord, those who are ready to receive answers from god and are worthy will go there to get their answer.
it also help us to refocus on what matter the most in this life, our purpose despite the world challenges..
This week, we had tippi baptism
we visited our investigators.
chen jm is doing really good, she is golden....
we met bella a new investigator, we found her during street finding.
we also met 2 member referrals: charity and charlotte, the member's nieces.
we visited the leonard's family, they live in sai kung (i like sai kung)they are members from our kowloon mandarin ward.


I will be transfer this thursday to hong kong island with sister loo... 1st transfer..
new challenges and difficulties...
please pray for me!!!!
Sorry today email is really small but i hope i was able to uplift some of you. have a good week!!



Français :

Salut tout le monde!
Cette semaine etait superbe!
Et j'ai medite a propos de mon experience avec le Temple de jeudi passe.
J'ai vraiment apprecie le Temple et j'ai experimente le fait de recevoir des Revelations a l'interieur du Temple.
Pour celles et ceux qui ne le savent pas, nous allons au Temple tous les 3 mois.
Alors, j'ai appris a apprecier ces rares moments qu'on nous donne.
Je pense vraiment que le Temple est la maison du Seigneur.
La semaine qui a precede celle du Temple, je me trouvais dans les "tenebres" et je me suis donc preparee pour pouvoir y aller.
Je me suis preparee dans un esprit de priere et j'etais prete a recevoir des Revelations.
J'etais prete a entendre ce que Pere Celeste avait a me dire.... et il l'a fait,.... a travers les Ecritures.
Tout en lisant les ecritures, j'avais l'impression que Pere Celeste etait en train de me parler...j'ai ressenti qu'il etait pres de moi et qu'il me parlait.
Je temoigne que le Temple est la Maison de Dieu, celles et ceux qui sont prets a recevoir des reponses venant de Dieu et qui en sont dignes iront au Temple et les recevront.
Cela nous permet aussi de nous rappeler ce qui a le plus de valeur dans cette vie, nos buts en depits des chalenges de la vie...
Cette semaine, il y a eu le bapteme de Tippi
Nous avons rendu visite a nos amies...
Chen progresse tres tres bien, elle est fantastique..
Nous avons trouve une nouvelle amie de l'Eglise Bella lors de nos "findings"
Nous avons aussi vu 2 references qui nous ont ete presentees par des membres: Charity et Charlotte, leurs nieces.
On a aussi visite la famille Leonard qui habitent Sai Kung ( j Sai Kung) ce sont des membres qui sont dans notre branche mandarin de Kowloon.


Je vais etre TRANSFEREE ce jeudi 4 mai sur HONG KONG ISLAND et ma nouvelle compagne sera SR LOO....il s'agit de mon 1ER TRANSFER... donc, nouveaux Challenges, nouvelles Difficultes...
S'IL VOUS PLAIT, BESOIN DE VOS PRIERES!!!


Desolee!! mon email cette semaine n'est pas tres long mais j'espere avoir pu vous edifier.
PASSEZ UNE BONNE SEMAINE!!!









No comments:

Post a Comment